2011. július 12., kedd

Gyors "háztáji" vacsora


  Miért is háztáji? Mert már minden alapanyag a saját kis gazdaságunkból származik. egészen más az íze, amit a kertből hozok fel. Illetve rosszul fogalmaztam: Ezeknek van íze!
  1 kg apró szemű burgonyát monyásztam fel a bokrok alól. Ez a " monyászás" érdekes kifejezés.Eredetileg a tyúkokat monyászták, hogy számba vegyék hány tojás várható aznap.Esetünkben takarja amikor nem  a burgonya bokrot feltépve szedjük fel a termést, hanem csak úgy alányúlunk és a nagyobb gumókat kilopjuk a földből, de a bokor életben marad, növesztgeti tovább a krumplikat.
Jó alaposan megsikáltam, a nagyobbakat kicsit összevágtam, és kevés forró olajra dobva, aprított hagymával és szalonna szeletkékkel párolni kezdtem. Megszórtam aprított friss rozmaringgal, borssal és sóval. Takarékra fedtem, lefedve pároltam a véső megpuhulásig.
  Leszedtem 3 db 20 cm körüli cukkinit, szeletekre vágtam és besóztam.
  A kamrában levágtam vagy két arasznyi paprikás szalámit, szeletekre vágtam, kevés olajon gyorsan kisütöttem.
A maradék ízes paprikás olajban puhára sütöttem a megtörölgetett cukkini  szeleteket.
  Natúr sós kecskesajtot felszeleteltem és beraktam a grillsütőbe.

Szépen tányérokra rendeztem  és tálaltam.
Osztatlan sikert arattam vele.
A kovászos ubi természetesen szintén saját.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése