2011. január 9., vasárnap

Sült, fokhagymás tokaszalonna


 Ugyebár létezik az abált tokaszalonna, amit disznóvágáskor készítünk. Ezt a finomságot korunkban, már évente többször is elkészíthetjük, hisz henteseinknél kapható tokaszalonna. Nos egy ilyen lapult nekem  a fagyasztómban, amivel már szemeztem, mert igen nagy helyet foglalt el. De nem volt kedvem órákon át abálgatni egy jó nagy fazékban egyszerűbb megoldást kerestem, de hasonló ízekkel.
A tokaszalonnát jó tenyérnyi darabokra vágva megsóztam és becsücsültettem egy tepsibe.Öntöttem alá 2 ujjnyi vizet és 200 fokon kezdtem el sütni.Időnként megforgattam, hogy egyenletesebben süljön.
Más teendő nincs is vele.
Amikor már könnyen átszalad rajta a hústű, és víz már nincs alatta csak a belőle kisült zsír, gyorsan lepírítani, hogy szép piros legyen.
 Kivettem a sütőből, egy lapos tálon még forrón beszórtam még kevés sóval, csípős paprikával é, borssal, és jócskán bekentem összenyomott fokhagymával. Hűtőbe került, hogy úgymond  " kifagyjon" azaz keményre hűljön. NEM fagyasztóról beszélünk.
Az eredmény csodálatos. Íze pont mint az abált szalonnáé, de az állaga sokkal jobb, nem tűnik olyan zsírosnak.
Azt gondolom a jövőben ennél a megoldásnál maradok.

2 megjegyzés:

  1. Örülök a receptnek. Friss vágásból jutottam hozzá a szalonnához. Így fogom elkészíteni vagyis már a sűtöben sül.

    VálaszTörlés