2011. január 17., hétfő

Túrós- joghurtos morzsaszelet

Nem titkolom, előnybe részesítem az egyszerűbb, gyorsan elkészíthető sütiket. Nem meglepő, hisz kosztosaim erősen édességlázban égnek. Vagyis.... sokszor és nagy adagokat kell sütnöm.
Ez a recept is egyike ezeknek a sitty-sutty sütiknek, hisz még nyújtani sem kell. Sőt... se gyúrni, se pihentetni.
A gyümölcs változhat a szezon szerint, illetve kívánósságunk szerint.
Ilyen egyszerű az egész:
A margarint, lisztet, cukrot és szódabikarbónát morzsává összekeverjük.
A túrót, tojást, joghurtot, cukrot, vaniliáscukrot  összekeverjük kézi habverővel, illetve ha nem krémes túróval dolgozunk, akkor összemixeljük. A gyümölcsöt és a reszelt citromhéjat hozzákeverjük. Mivel én most öszibarack befőttet használtam, kevés maradék levét is hozzádolgoztam.
Egy tepsit kikentem margarinnal, a morzsa 2 harmadát beleszórtam és elegyengettem. Tetejére öntöttem a tölteléket és kanállal elsimítottam. A harmadik réteg a maradék morzsa.
Forró sütőbe dugtam és 200 fokon cca 30 perc alatt pirosra sütöttem. Az eredmény : alul omlós , középen lágy könnyű , krémes, a teteje pedig isteni ropogós.
Ez egy elég nagy adag, 26 cm x 43 cm 0 tepsi amiben  3- 4 cm magas sütit kapunk.

Hozzávalók:
- 30 dkg margarin
- 4,5 csésze liszt
- 1 tk szódabikarbóna
- 1,5 csésze cukor

- 50 dkg krémes túró
- 1 tojás
- 3 kis pohár joghurt
- 1 csésze cukor
- reszelt citromhéj
- 1 cs vaniliás cukor
- idénygyümölcs vagy befőtt

2 dl-s pohár a mérce

3 megjegyzés:

  1. Ez a süti egyszerűen csodálatos!! Az összeállítása tényleg csak pár perc, az eredmény pedig fenomenális! Mindenkinek csak ajánlani tudom!
    Köszönöm Ani!! :)

    VálaszTörlés