2011. január 14., péntek

És még mindig kevert süti, most kakaós



Ez a recept egy alapreceptem, sokszor, sokféleképp sütöm, hisz nagyon egyszerű, gyors és olcsó.
  A tojást a cukorral kicsit habosra keverem. Hozzáadom a margarint vagy zsírt és a kakaót, jól elkeverem, majd belekerül  a sütőporral elvegyített liszt és a tej. Egyneművé kavarom.
Eddig tart az alap recept, itt már lehet is sütni.Egy finom, puha kakaós kevert sütit kapunk amit megtölthetünk lakvárral , de készült már belőle torta is.
  A mostani sütemény készítésénél az egyneművé kavart tésztához dobtam még egy bő maréknyi dióbelet, amit egy zacskóba téve húskalapáccsal összetörtem, fél tábla étcsokoládé, cca 3 miliméter vastag forgácsokra vágva ráadásként 2 púpos evőkanál csokis capuccino port is ( ami nem akart elfogyni már egy ideje ).
  Sütőpapírral bélelt tepsibe öntöttem és 200 fokra előmelegített sütőben , amit 5 perc után visszavettem 175 fokra tűpróbáig sütöm.
Ez az adag egy 30x20 cm nagyságú tepsihez elég. A normál gázsütő tepsijébe 1,5 adagnyi kell.

Hozzávalók:
- 1 tojás
- 25 dkg cukor
- 5 dkg margarin vagy zsír
- 3 dkg jó sötét kakaópor
- 25 dkg liszt
- 2,5 dl tej
- 1 cs sütőpor
A következő adalékok opcionálisak:
-  tört dióbél
- capuccino por
- csokoládé
- bármilyen gyümölcs vagy befőtt a tetejére
- lekvár darabok vagy pöttyök a tetejére
- kihűlt főtt puding foltok a tetejére

 Jó kísérletezést kívánok. Az eredmény meglásd nem marad el!!!

2 megjegyzés:

  1. Kedves Anni!
    Friss asszonyként és anyaként, gyors nasireceptet keresve találtam Rád. Kakaósan-diósan egy kis rumaromával bolondítva pár perce készült el a süti. Isteni finom! Nem tudom, lesz-e ideje kihűlni?! :) Köszönöm - köszönjük Neked!
    Ani

    VálaszTörlés
  2. Nagyon köszönöm, azt gondolom, a hasonló reagálások miatt érdemes blogot írni.
    Szombaton én is ezt sütöttem, az alap tésztához 1 evőkanál instant kávét és 1 bő marok darabosra tört diót kevertem. A megsült és kihűlt tésztát ketté vágtam, a két lap közé krémet töltöttem, amit 1 cs csokis pudingporból 1 bő evőkanál instant kávéból és 3 dl tejből főztem. Kihűlés után 15 dkg margarin és 15 dkg cukor habos keverékével házasítottam. Így is fantasztikus volt.

    VálaszTörlés