2011. július 10., vasárnap

Szalonnás káposztás cvekedli, a fiatalabbak kedvéért, káposztás tészta


  A káposztás lecsó készítésekor ugyebár maradt egy fél fej káposzta.
Nézegettem, nézegettem és a káposztás cvekedli íze tolult a számba. De sajnos csak én tartom ételnek, kosztosaim leszólják. Gondoltam ha szalonnát is tennék hozzá, talán nagyobb kedvvel látnának hozzá.
  Az ötlet jó volt, a cvekedli elfogyott az utolsó kis kockáig.
  A fél fej káposztát lereszeltem, megsóztam és olajon pároltam. Én a párolás végén teszek az edény közepébe egy kanál cukrot, hogy kissé karamell színű és ízű legyen.-Mikor már megpuhult, megszórom bőven frissen őrölt borssal.
  1 csomag fodros kockatésztát kifőztem, leszűrés után összekevertem a pirított káposztával.
  3-4 szelet füstölt szalonnát vékonyka csíkokra vágtam és serpenyőben pirosra sütöttem.
A kész káposztás kockával összevegyítettem a zsírjával együtt. A tetejére is hagytam,hogy láthassák, nem csak egy egyszerű káposztás tésztával van dolguk.

1 megjegyzés: