2010. szeptember 29., szerda

Krumpli leves ahogy Győrben főztem

  Első szülött gyermekemnél töltöttem pár napot, mivel megszülte első és természetesen legszebb unokámat.Gyermekágyas volt , tehát kedvemre  bitorolhattam konyháját.Ezt a levest ő kívánta meg, én csak megfőztem, igyekezvén,  a kedvére.
  Füstölt sonka csülök részéről nagyjából levágtam a húsos részeket, feldaraboltam a sonkából félretett bőr darabokkal együtt.
A hagymát apróra vágva megdinszteltem kevés olajon,az apró kockákra vágott paprikával és paradicsommal együtt. Rádobtam a hús és bőr darabokat, kicsit átsütöttem, majd őrölt paprikával megszórtam.Felöntöttem vízzel,hogy jól ellepje és beleszórtam a fűszereket. A borsot,összevágott fokhagymát, majoránnát , babérlevelet és a rozmaringot. Sózni egyenlőre nem kell, hisz valószínűleg a sonkától elég sós lesz. Fedő alatt, alacsony hőfokon, hogy éppen csak rotyogjon kicsit főztem míg a csonton lévő hús is elkezdett puhulni. Ekkor tettem hozzá a megtisztított, feldarabolt sárgarépát. Főztem tovább. Mikor a répa már félig puha volt, hozzátettem a feldarabolt krumplit is, a kolbászt is és összevágott petrezselyem levéllel koronáztam meg.
A krumpli megpuhulásáig lassú tűzön fortyogott. A kész levesbe 1 tojásból készített csipetkét főztünk,és mehetett a tányérokba ez az isteni színű és illatú, nagyon tartalmas leves..


Hozzávalók:
- 1 füstölt csülök, vagy mint itt, sonkáról lemaradt csülök és bőrke
- 1 szál jó fajta füstölt paprikás kolbász
- 1 kg burgonya
- 3-4 szál vaskos sárgarépa
- 1 szép nagy paprika
- 2 szem paradicsom
- 2 nagy fej vöröshagyma
- 3 gerezd fokhagyma
- 0,5 dl olaj
- 1 teáskanál majoránna
- 3 babérlevél
- ízlés szerint őrölt bors
- őrölt piros paprika
- petrezselyem  levél
- 1 tojásból készített csipetke

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése