2010. szeptember 10., péntek

Én és lecsóm, ami a világ legegyszerűbb lecsója.

  Rabja vagyok a lecsómnak.Szeretem.......Melegen és hidegen, tojással és krumplival, szalonnával vagy csak a bőrkéjével, húsgombóccal vagy virslivel, vagy csak úgy üresen.Szezonjában mindig kell lenni a hűtőben, szezonon kívül a kamrámban jó pár üveggel.De sokat nem vagyok hajlandó vele babrálni.Csak így egyszerűen teszem el télire is,pont úgy ahogy frissen főzöm.Csak jobban átmosom a hozzávalókat és mikor tisztítom felteszem a jobbik szemüvegem,hogy lássam hol hibás a zöldségféle.
  A hagymát csíkokra vágva beledobom a  befőző fazekamba, ráöntöm az olajat,ráteszem a csíkokra vágott paprikát,és legvégén a feldarabolt paradicsomot.Megsózom és lassan elkezdem főzni.sütni. Kis lángon,nehogy lekozmáljon.( Ez az én tűzhelyemen 3.s fokozat)
Időnként megkeverem,de nem állok mellette,közben teszem a dolgom,pl. elmosom az üvegeket.
  Mikor a paprika már félig megpuhult,nagyobb hőfokra állítom a lapot,hogy jó forró legyen a lecsó mikor az üvegekbe kerül.
  Késhegynyi nátrium-benzoát kerül bele  még, majd belemerem az üvegekbe, ügyelek rá,hogy az olajos levéből mindegyik tetejére  jusson bőven, a paprikák ne lógjanak ki a léből.
  Csavaros tetővel lezárom,ha nem teljesen újak a tetők,akkor egy réteg celofánt teszek alájuk. Mehetnek aludni a szárazdunsztba.
  A világ legegyszerűbb lecsó eltevési módszere szerintem. Nem egyszerre teszek el 20 kg paprikából,hogy rámenjen az egész napom, hanem ilyen kis adagokban, mikor van szabad 1,5 órám.
  Ez a lecsó nem túl paradicsomos,nem bántja a savval küszködők gyomrát.
  Télen elfogy úgy 25-30 üveg lecsó is ,de ezzel a technikával nem megerőltető bespeizolni.
Hozzávalók :
- 3-4 fej vöröshagyma
- 3 kg paprika
- 0,7 kg paradicsom
- 1 evőkanál só 
- 4 dl étolaj

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése