2011. szeptember 22., csütörtök

Tepertős pogácsa... vagy töpörtyűs?


Nem vagyok egy pogácsa sütő bajnok. Valahogy nem megy olyan nagymamásan, hogy csak úgy összegyúrom és kész. Bizony majdnem szigorúan követnem kell a receptet, hogy sikerüljön. 
Ez most is így történt. Ezt a receptet követtem majdnem, és nem bántam meg. Itt és most hálásan köszönöm Vicikónak, hogy közre adta ezt a pogi receptet. Nem kell dagasztani, hajtogatni, órákig pihentetni a tésztát. Csak összegyúrni, nyújtani szaggatni és sütni. Az eredmény valóban egy könnyű tésztájú, jól kinéző és nagyon finom tepertős pogácsa.
Én egy kicsivel több tepertőt és zsírt tettem bele,mert nagyon száraz volt a tepertő, a sütőport pedig egyszerűen  kifelejtettem. Egyébként pont úgy csináltam, ahogy Vicikó leírta:
Az élesztőt a langyos tejben feltuttatjuk. A lisztet egy nagy tálba szitáljuk, hozzáadjuk a sót, borsot, a sütőport, a pirospaprikát, és kicsit átkeverjük. Beletesszük a tepertőt, hozzáöntjük a felfuttatott élesztőt, a zsírt, az egyik egész tojást, és annyi tejföllel összegyúrjuk, hogy szép egynemű, könnyű, puha tésztát kapjunk.
Azonnal lehet nyújtani, kb. jó ujjnyi vastagságúra. Nagyon éles késsel a tetejét bekockázzuk. Pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk, és sütőpapírozott  tepsibe egymás mellé, nem nagyon sűrűn rakjuk. Itt hagyjuk kelni 1 órán át!
Előmelegítjük a sütőt.  A megkelt pogácsákat a második, felvert egész tojással megkenjük, és betesszük a sütőbe aranybarnára sülni.
Amikor letelt az egy óra, kicsit féltem, hisz a pogik alig keltek meg, nem volt túl meleg a házban, de sütés közben gyönyörűen kiemelkedtek.
Gázsütő legmagasabb fokán sütöttem, 40-45 perc alatt sült meg a két sütőlapnyi pogácsa.
Hozzávalók:
- 1 kg liszt
- 50 dkg darált tepertő
- 4 dkg friss élesztő
- 2 púpos evőkanál zsír
- 2,5 pohár tejföl ( kis pohár)
- 1 tojás + még egy a kenéshez
- 4 teás kanál só ( púposan)
- 1 teáskanál bors és piros paprika
- 1 dl tej

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése