2011. szeptember 8., csütörtök

Alma, őszibarack, aszalt eper .....ha lekvárnak hívjuk


 Túl vagyok többrendbeli lekvárfőzésen, az uborka eltevésen ,paradicsomlé  és chili szósz elrakásán. Végre ismét egy elviselhető hűvösebb nap. Ragyogó alkalom a lekvárfőzéshez. Az elmúlt szeles napok eredményeként a fagyasztóban pihen az összedarabolt őszibarack, ugye amit levert a szél. Az alma folyamatosan potyog, ezidáig még éretlenül, ami a kecskék eledele lett, de most már van közte néhány ami érett. Ebből kellene valami dzsemet főzni.
  Idén rákaptam a dzsemfixre. Bevallom, eddig még soha nem használtam. Most vettem pár zacsival, épp ideje elhasználni.
  Tehát az almát meghámoztam, citromsavas vízben átmostam és konyhai aprítóval összeaprítottam. Az apró kis kockákra vágott barackot kivettem a fagyasztóból.
  A leírás szerint összekevertem a cukorral és a dzsemfix-el és 1 teáskanálnyi citromsavval.. Az utolsó pillanatban dobtam hozzá 5 dkg aszalt epret, hogy ne legyen olyan mindennapi.
  A zacsi szerint forralás, aztán mars az üvegekbe. Felfordítás és szárazdunc.
  Az igazság, hogy ezt a fajta lekvárfőzést jövőre kánikulában is bevállalom, oly rövid ideig kell a tűzhely mellett ácsorogni.
 Gyönyörű óarany színű lekvárt produkáltam. Bizony kikapirgáltam a fazekat, hogy megkóstolhassam.
Hozzávalók:
- 1kg alma tisztítva mérve
- 20 dkg őszibarack tisztítva mérve
- 5 dkg aszalt eper
- 35 dkg cukor
- 1 teáskanál citromsav
- 1 cs 3:1 dzsemfix
-

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése