2011. szeptember 29., csütörtök

Kapros patiszon paprikás alá bújtatott sült csirkecomb


 Bizony kettecsként maradtunk. A GYEREK, így csupa nagy betűvel, egyetemista lett és beköltözött a kollégiumba. Idő kellett hozzá, hogy megtanuljam, kevesebb is elég. Mikor elővettem a két  csirkecombot, egy darabig nézegettem, nagyon kevésnek tűnt. De aztán belenyugodtam. Csak kettőnkre főzöm ezt a vacsorát.
Kicsi serpenyő kell és kicsike lábos a patiszonnak. De még milyen kicsike.... Ilyen picurka edényben nem is lehet főzni.
  Na mindegy.
A két csirkecombot beszórtam fűszersóval és a kedvenc teflon sütőlapomon ( Istenem, nem is látszik rajta meg ez a két husi!! ) beteszem a sütőbe. Nagy lángon cca fél óra alatt készre sütöm. Közben a patiszont megtisztítom, apró kockákra vágom. ( A két harmadát beteszem a fagyasztóba, hisz nincs az a kicsi tök a kertben, ami elég pici lenne két személyre ehhez az ételhez). Egy picuri hagymát kockákra vágok, kevés olajon megpárolom, épp csal egy lapos mokkáskanálnyi piros paprikával megszórom.Egy szem paradicsomot és fél cső paprikát nagyon apróra vágok és hozzá keverem. Rádobom a patiszont és felengedem vízzel, hogy jól ellepje. Őrölt borssal megszórom, sózom, összevágott friss kaporral ízesítem. Puhára főzöm, majd 1 dl tejfölből és egy púpos kanál lisztből készített habarással besűrítem.
  A kész csirketesteket tányérra rakom, ráöntöm a patiszon paprikást. Nálunk az elmaradhatatlan krumplipüré a kísérője ennek a könnyű, friss ízű vacsinak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése