2011. október 14., péntek

Az isteni krémes -mandulás amit "niedersächseni mandulás vajas"-nak titulálnak.




Rátaláltam Eszterre, nagy-nagy örömömre.
Több recepttel találkozhattok a jövőben, amit nála leltem és most kipróbálásra vár.
Ez a mostani, isteni mandulás -vajas sütit pont nekem találták ki. Egyszerű, gyors és biztos siker. Szerintem elronthatatlan, Csak picit változtattam rajta, ugye az én örök spórolásom, a tésztát vaj helyet margarinnal készítettem, a tetejére pedig csak fele, azaz 5 dkg mandulát szórtam, de így is elégségesnek bizonyult.
A tejet meglangyosítottam,belemorzsoltam az élesztőt és a cukorból kivett 1 evőkanálnyival megszórtam. Mikor habosodott már az élesztő, hozzáadtam a tojást, az olvasztott margarint,a maradék cukrot, a lisztet és a tetejére a sót. Habverővel simára kevertem és letakarva kelesztettem míg duplájára nőtt.
  Sütőpapírral bélelt lapra igazgattam. Nem volt egyszerű művelet, igyekeztem Eszter utasításait követve cca 1 cm vastagra elkenni. De igazság szerint ez a művelet volt a legbonyolultabb az egészben. Ebből is látszik mily egyszerű kis tészta.
  A tetejére kockáztam a vajat, lehet a következő alkalommal kevesebb vajat használok ekkor. Én "igazi" házi tejszínnel csináltam, lehet ez miatt kicsit zsírosabb érzete  lett a sütinek. Tehát lehet, kevesebb vaj is elég lenne így ebben a formában.
  Rászórtam a 15 dkg cukrot, majd az 5 dkg szeletelt mandulát.
Előmelegített 200 fokos sütőben 15 per alatt megsült. Azon forrón meglocsoltam a tejszínnel.
Kicsit vártunk, hogy hűljön. Nem volt könnyű, a konyhában isteni illatok lengedeztek. Még langyosan kockákra vágtam és faltuk. És faltuk..... a rosszullét határáig.
Egyszóval isteni!!!!
AzEszter-nek köszönöm.


Hozzávalók:
  tészta:
- 25 dkg liszt
-   3 dkg élesztő
-   5 dkg cukor
-   7 dkg olvasztott margarin
-   1 db tojás
-   1, 2 dl tej

  tetejére:
- 10 dkg vaj
- 15 dkg cukor
- 1,5 dl tejszín
- 5 dkg mandula lapocska


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése