2011. október 21., péntek

Patiszon parmezános bundában, amikor nincs kedved panírozni, fokhagymás burgonyával



 Kint a kertben már kezd garázdálkodni Fagy Úr. A patiszont szedtem le, a zsenge példányokat félretéve a konyhába, az öregeket a kecskéknek. Ahogy a bokrok közt megbújtak a kis csillagok, számban összefutott a nyál, szinte éreztem a rántott tök ízét. Persze este már nem volt kedvem panírozni. De az érzés ott volt, tököt kell sütni. Parmezános bunda, kézenfekvő a dolog.
 A kis tenyérnyi patiszonokat tisztítás után, a magokat nem kellett kivájni, olyan zsengék voltak, 1 cm-s szeletekre vágtam, lesóztam.
 2 tojást, 2 dl tejet liszttel és sóval elkevertem, hogy híg nokedli állaga legyen.,Beleszórtam 1 púpos evőkanálnyi reszelt parmezánt és a sós létől papírtörlővel szárazra  törölt tök szeleteket ebbe a masszába mártva bő olajban ilyen szép pirosra sütöttem.
 A megtisztított burgonyát karikákra vágva szintén bő olajban kisütöttem és azon frissiben sóval és sok préselt friss fokhagymával összekevertem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése