2010. november 4., csütörtök

Rozmaringos sertésborda

Nagyon szép karaj szeletekre bukkantam a minap a fagyasztómban, és mivel hús ehetnékje volt aznap a kosztosoknak
gyorsan összeütöttem ezt a rozmaringos- paprikás szeletet, és meg kell valljam, nagyon finom lett, ismétlést érdemel.
A szelet karajokat kiverés nélkül, vastag talpú serpenyőben a felforrósított olajra teszem és fehéredésig sütöm mindkét oldalán. Ekkor sózom csak meg, lefedem és puhára sütöm időnként megforgatva. Ha kész, leheletnyi őrölt borssal meghintem és kiszedegetem egy tálba  amit lefedek, hogy melegek maradjanak a husik.
A serpenyőben maradt zsiradékra teszek egy evőkanál paradicsom pürét, egy gerezd picire szelt fokhagymát, óvatosan átpirítom és keverek hozzá gyorsa egy púpos evőkanál réteslisztet is. Így együtt is kicsit még pirítom, megszórom a piros paprikával majd  felöntöm a vízzel, beledobom a rozmaringot és felforralom. 1-2 perc forralás után már jól kiforrt a mártás,a liszt íze már nem érezhető, visszateszem a hús szeleteket és még egyet rottyantom így együtt az egészet  szintén 1-2 percig. Már tálalhatom is  tésztával, rizzsel, tarhonyával de én sültkrumplival  elképzelem.
Hozzávalók:

- személyenként 2 szelet 1,5 cm vastag csontjával együtt szelt karaj( kérd meg a hentest, hogy így szelje fel)
-1 dl olíva olaj
-1 evőkanál paradicsom püré
- 1 púpos evőkanál rétesliszt
- 1 gerezd fokhagyma
-1 púpos teáskanálnyi őrölt paprika
- 1 db 10 cm hosszú friss rozmaring ág vagy 1 púpos teáskanál szárított aprított rozmaring
- só és bors

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése